People & Culture, Personalansvar, Retorik
Så hanterar du konflikter och svåra samtal
Välkommen till en utbildning där du får lära dig att genomföra svåra konfliktfyllda samtal, kommunicera coachande, ge och ta emot feedback, samt få verktyg för att vara en tydlig, lyhörd och förtroendeingivande ledare i svåra situationer.
Som deltagare får du kunskap om:
- Konfliktpsykologi – vilka beteenden, reaktioner, behov och drivkrafter som ligger bakom konflikter
- Verktyg och metoder för att ge och ta emot feedback
- Att hantera och bemöta andras missnöje, negativism och kritik
- Verktyg för frågeteknik och aktivt lyssnande i svåra samtal
- Vikten av att sätta tydliga och konstruktiva målsättningar och syften i svåra samtal
- 5-stegsmodell för hur du steg för steg kan ha ett problemlösande och konflikthanterande samtal
- Lathund för hur du kan medla mellan parter och hantera konflikter i grupp
- Praktisk samtalsträning
Målgrupp:
Denna kurs riktar sig till dig som är chef och ledare på olika nivåer såväl som dig som leder människor genom mycket kommunikation och samtal, tex inom HR-området.
Syftet är att du som deltagare ska få:
- Ökad trygghet och säkerhet i konfliktfyllda situationer
- Tydliga strukturer, mallar och tekniker för att kommunicera konfliktförebyggande, stärkande och mer effektivt
- Verktyg för att kunna hantera konflikter, reaktioner, känslor och svåra samtal
- Ökad självmedvetenhet – hur du genom ditt sätt att kommunicera påverkar andra och hur andra påverkar dig
Frågor om kursen?
Telefon: 08-579 366 00
E-post: info@bginstitute.se
Kontakta oss: Kontakta oss
ANMÄLAN
Pris
8.900 kr (exkl. moms)
Kurstillfällen
Stockholm
02 Apr 2025
Livesändning
Kurslokal:
BG Institute
On Demand
T.o.m. 02 Maj 2025
Utbildningstimmar: 7
Ingår i Kompetensabonnemang
Kurstillfället kommer även att livesändas. Efter genomförd kurs har du tillgång till en inspelad version i 30 dagar. Du behöver således inte vara på plats för att delta och kan även delta i efterhand.